آیا جنایت نکرده ایم ؟ (سومالی..)

لطفاً از هر جا که این مطلب را می خوانید اِقدام به اشتراک آن کنید.

https://enikazemi.ir/images/2011/08/hunger17-450x500-custom1.jpg

نه آیا او هم دلی دارد ؟ نه آیا او هم شوقی دارد ؟ نه آیا او هم اِحساسی دارد؟
اِنی باز هم غمگین است.. اِنی باز هم آزرده و شرمـ‎ـسار اَست، تا می آیم ناله کنم می گویند چرا کشور خود را ول کرده ای و به دیگران اِشارَت می کنی؟

کشور چیست ؟ مرز چیست ؟ ای سست دلانِ بی ایمان! و ای بی خبران! نه آیا تن ما شریف است به جان آدمیت؟ نه آیا ما اعضای یکدیگریم؟ این شرط انصاف است که عده ای را چسبیده و عده ای که فرقی با دیگری ندارند و تنها چون در مرزهای ما زندگی نمی کنند اما در خلقت برابریم را رها کنیم ؟ کاش می شد چشم ها را بست، باز کرد و کاش می شد چشم ها را شست، واژه را شست و جور دیگری دید..

این بار سخن از فاجعه دیگری”ست. سخن از سلسله دلایلی که باعث وقوع فاجعه ای شده اند؛ بارانی که نمی بارد، مردمی که کمک نمی کنند و فکری که کار نمی کند : فقر – و آن استعماری که چه خانه ها خراب نکرده و چه ملت ها ویران ننموده است.

https://enikazemi.ir/images/2011/08/SOMALI%252BCHILD62.jpg

این تصویر دردناک مادری”ست که در آغوشش فرزندش مُرده است – از بدنش جز پوستی و استخوانی نمانده بود.

https://enikazemi.ir/images/2011/08/Somalia_Child_shrp_PRINT-2151.jpg

این کودک، از این بزرگ‎سال چه می خواهد؟ غذا؟

https://enikazemi.ir/images/2011/08/P01-110805-a271.jpg

چشمهایش… هرگز دروغ نمی گویند . . گرسنه اند، گرسنه

https://www.enikazemi.ir/images/2011/08/71156_229830397453_2731674_n.jpg

آیا دلتان سوخت ؟ ناراحت شدید ؟ وجدان”تان به درد آمد ؟ می دانید کمک کردن به آنان چه آسان شده است ؟ تابحال کمک کرده اید ؟ اگر نه از طریق های زیر می توانید به این کودکان فقر زده کمک کنید :

حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی شعبه مرکزی قابل پرداخت از سراسر شعب

و شماره حساب 0199999999003 سیبا

شماره حساب بانك ملت:10/ 32139151

شماره شبا(بين بانكي): IR190120000000003213915110

به نام مجمع مركزي اتحاد دانشجويان جهان اسلام

دارندگان ایرانسل:

با دادن یک اس ام اس خالی به یکی از شماره های زیر کمک کنند :

۸۱۱۵۱ پانصد تومان

۸۱۱۵۲ هزار تومان

۸۱۱۵۳ دو هزار تومان

۸۱۱۵۴ پنج هزار تومان

https://enikazemi.ir/images/2011/08/somalia-child-starving-080211jpg-359fc353bbcc862b131.jpg

خوشحالیم که روزه می گیریم، تابحال فکر کرده ایم که چرا روزه می گیریم؟ و چه کسانی روزه های جسمی واقعی را می گیرند؟

https://enikazemi.ir/images/2011/08/wots-deceased-child-somalia41.jpg

بنى آدم اعضای يك پیکرند که در آفرينش ز یک گوهرند

https://enikazemi.ir/images/2011/08/SU-lp-horn141.jpg

چو عضوی را به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار

https://enikazemi.ir/images/2011/08/children%2520of%2520men12.jpg

کارشناسان معتقدند که وضعیت فعلی کشور قحطی زده سومالی اگر به همین منوال پیش برود تا یک سال بعد نزدیک به دو میلیلون کودک به علت گرسنگی و قحطی در آن تلف می شوند.

https://enikazemi.ir/images/2011/08/42870833__01121.jpg

دست هایشـ . .

https://enikazemi.ir/images/2011/08/somalia_19921.jpg

این کودک در سال 2006 مُرده است . .

https://enikazemi.ir/images/2011/08/somali_child_health_j010121.jpg

تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی

https://enikazemi.ir/images/2011/08/Somalia_child101.jpg

آیت الله موسوی اردبیلی گفتند: برخی افراد در این گونه مسائل می گویند ما انسان ها نباید غصه قحطی زدگان سومالی و دیگر گرسنگان دنیا را بخوریم، چرا که اگر بناست این ها از گرسنگی نجات پیدا کنند مگر خود خداوند با آن قدرت خود نمی تواند آن ها را نجات دهد؟ و اگر بنا بر نجات دادن است چرا خود خداوند آن ها را نجات نمی دهد؟ آن ها باز می گویند که خدا خودش خواسته و روزی دنیا را قسمت من کرده و اگر می خواست قسمت آن ها می کرد؛ پس خدا نمی خواهد.
وی ادامه داد: در این گونه مباحث باید گفت که اراده تکوینی خدا غیر از اراده تشریعی اوست که متأسفانه این روزها این دو مقوله با هم مخلوط شده است و افراد آن ها را از هم تفکیک نمی کنند.

https://enikazemi.ir/images/2011/08/famine-somalia600101.jpg

گریه نکن . .

https://enikazemi.ir/images/2011/08/SOMALI%252BCHILD3.jpg

آه . .

https://enikazemi.ir/images/2011/08/somalia-child-60061.jpg

چه قدر مانده است ؟ دو ساعت ؟

https://enikazemi.ir/images/2011/08/somalia-kids51.jpg

 

https://enikazemi.ir/images/2011/08/200px-Malnourished_child_in_Somalia151.jpg

https://enikazemi.ir/images/2011/08/draft_lens7516872module62853102photo_1255426716somalia_children161.jpg

 

https://enikazemi.ir/images/2011/08/SOMALIA-CHILD1141.jpg

 

https://enikazemi.ir/images/2011/08/Somalia141.jpg

 

https://enikazemi.ir/images/2011/08/Somalia-People-Suffer-Hunger131.jpg

 

https://enikazemi.ir/images/2011/08/Aquellos-ninos...-los-que-no-ENGLISH-8141.jpg

اما آنان هم که زنده اَند گرفتارند! جور دیگری گرفتارند :

https://enikazemi.ir/images/2011/08/Recruitment+Of+Child+Soldiers+In+Somalia71.jpg

https://enikazemi.ir/images/2011/08/child%2520soldier6_12.jpg

نه فضل که تو گفتم *** هم از آدمی شنیدیم بیان آدمیت

( کودکان جنگ.. نسل کشی ارامنه.. تصاویری که پخش نخواهند شد..)

126 دیدگاه

  1. باید دست به اقدامات فرهنگی زد؛
    ماهانه ده هزار کودک می میرد، ولی زن ها همیشه حامله اند؛ مردها همیشه .. اقدامی باید کرد.

  2. از اونایی که خارج از کشورند کاری بر نمی آید؟؟ کمکی؟؟

    اگه ما هم می تونیم کمک کنیم لطفا بگید چجوری؟

  3. اول از همه باید جلوی تولید مثلشونو گرفت . برای مثال کاندوم صادر کنیم براشون

  4. سلام دوست عزيز، خوشحالم هنوز كساني هستن كه از درد ديگران مينالن…بنا به اين كار انساندوستانه شما با اجازتون آدرس وبلاگتون رو براي اطلاعات بيشتر در اختيار دوستانم ميذارم… پيروز باشين وسربلند…

  5. سلام مشکل من کمک کردن نیست مشکل من و بسیاری که با آنها در این مورد صحبت کرده ام این است که به شماره حسابها و سازمانها اطمینان نداریم که کمک ها را ارسال کنند .لطفا اگر روش دیگری می شناسید راهنمایی کنید مثل شماره حساب های سازمان ملل.ممنون

  6. کاش میشد همین بغل دستمان میبودند تا خودم مستقیم بهشان کمک کنم ! این حرفی که میزنم نه بخاطر شایعات یک مشت ضد انقلاب بلکه بخاطر خبرهایی هست که آنقدر بزرگن که خود مسئولان هم تاییدش میکنند !
    این که بودجه پارس جنوبی میره پای یارانه ها اینکه بودجه مترو میره پای انتخابات همه اینا باعث میشه که من باور کنم که بعضی از مسئولین آنقدر ناجوانمرد هستن که کمک به مردم سومالی رو هم بدزدند ! امیدوارم باعث فیلتر شدن سایتتون نشم البته اگه اونو منتشر کنید تو این فضای بی اعتمادی به مطمئن ترین نهادی که میتونم اعتماد کنم هلال احمره چون ایرانسل مال پولدارترین بنیاد مخصوص بیچاره هاست ( منظورم رو فهمیدین ؟ ) و این یعنی خطرناک ترین جا برای کمک به مردم سومالی !

    یه چیزیم بگم ! ما مامور به تکلیفیم نه مامور به نتیجه ! خدا واسش فرقی نمکنه این کمک ما واقعا به اونا میرسه یا نه مهمم اینه که ما کمک کنیم اما ته دلم یه کم میسوزه که باید یه کمک بکنم که رسیدنش به محروم کار حضرت فیله !
    تو رو خدا به خاطر حرفای من در تصمیمتون برای کمک به سومالی سست نشید ! این فقط یک افسوس بود !

  7. پریا جان؛ شماره حساب ها رو بخش وسط مطلب قرار داده شده اند.
    ضمن اینکه در سراسر کشور شما می تونید با یه پرس و جوی ساده ستادهای کمک رو پیدا کنید و کمک هایی نقدی رو پرداخت کنید.

  8. درود.
    دوست عزیز اگر به برخی از آیت الله ها مثل صانعی اطمینان دارید از آنها استفاده کنید – یک جستوجو در نت بکنید. شماره حساب های خودشون رو در اختیار مردم گذاشتند که مردم کمک کنند و آیت الله صانعی به روش خودش مبالغ رو به سوالی برسونه.

  9. اگر گمان دارید کمک های شما به سوالی نرسد – از اشخاص استفاده کنید – از شماره حساب های افراد مخالف در نظام : چون آیت الله صانعی.
    شماره حسابش رو برای کمک گذاشته

  10. فکرم درد می کند، بخش استعمارش درد می کند، بخش چپ و راستش درد می کند. چشم هایم درد می کند. . . همه چیز درد می کند.

  11. من خارج از کشورم ها…
    نفهمیدم آخر منی که ایران نیستم چجوری می تونم کمک کنم؟ اصن می تونم؟

  12. منم به نظرم اون شماره های ایرانسل رو پاک کنید بهتره..
    مطمئن نیستم نمی خوام تهمت بزنم اما فکر می کنم ایرانسل… اونم ایرانسل! ….

  13. اصن چرا آدم حرفی رو که مطمئن نیست می زنه؟؟ راست میگین…

  14. یه پاسخ بدم به همه دوستان که پاسخ دادن !
    1- اولا آقای محترم اول ! من توی این کشور آدم خوب زیاد میشناسم اما هیچ کدوم معروف نیستن به جز رهبر انقلاب ! پس خواهشا افراد معلوم الحالی که به اندازه کافی … هستند رو پیشنهاد ندید . من گفتم به ارگان ها اعتماد ندارم و گرنه اگه قرار بود به اشخاص متوسل بشوم که خیلی ها رو میشناسم در ضمن کمک های شخصی هیچ وقت به اونجا نمیرسه به دو دلیل اول اینکه پاسپورت به گروه هایی که عضو سازمان های بشر دوستانه نباشند نمیدن دوم اینکه وقتی کمک و کمک کننده اش کوچیک باشن در سومالی با اون همه تروریست آسیب پذیر ترند !

    2- در مورد اون دوست ما که گفت شماره های ایرانسلو پاک کنید . ببینید همه امکانات جهان تا حدی برای انسان ها مفیدن من الان مطمئن هستم ویندوز از مردم جاسوسی میکنه اما هچنان ازش استفاده میکنم مهم اینه بهش نزدیک نشیم ! داده اطلاعات واقعی به ویندوز و دادن پول به ایرانسل از مصداق های نزدیک شدن به خطرهای بزرگه اما شما دورادور از ایرانسل استفاده کن فقط حرفای خیلی خیلی محرمانه تو تو روزای خیلی حساس تو خط های ایرانسل نزن ! متوجه منظورم که شدی عزیز !

  15. اون ایرانسل ها اصلا کار می کنند؟

    من خیلی تلاش کردم ولی نشد که نشد.

  16. حالا به هر روی گاهی که دست و بال”مان برای کمک بسته است و گاهی بیشتر از یک راه نیست، لاقل می توانیم چشم”های”مان را ببیندیم و به خاطر بسپاریم که ما نیت خیری داشتیم.

  17. در پاسخ به سخن اول، من صانعی را مثال زدم، نیازی نبود برآشفته بشید و حتما مشخص کنید که ایشان “معلوم الحال” هستند.

  18. دوست عزیز اگه ناراحت شدی ببخشید !! من بعد از این که جواب دادم فهمیدم انی کاظمی جواب داده ! وگرنه جور دیگه ای جواب میدادم ! آخه میدونی من اعصابم خورد میشه تا میای از چهار تا ارگان و مسئول انتقاد تند و تیز میکنی بهت میگن ضد انقلاب ! من همینجا اعلام میکنم من این نظام و رهبرش اعتقاد دارم به آدماش نه ! و گرنه مخالفش نیستم !

  19. به نام آیت الله العظمی صانعی نزد بانک سامان شعبه قم

    شماره حساب : ۹۰۰۱۷۰۰۸۹۴۲۹۲۷
    شماره شبا: ۲۱۰۵۶۰۹۰۰۱۷۰۰۰۰۸۹۴۲۹۲۰۰۷ IR
    شماره کارت: ۲۹۲۲ – ۰۸۹۴ – ۸۶۱۹ – ۶۲۱۹

    جهت کمک به مردم سومالی

  20. یعنی چی بعداً فهمیدید اِنی کاظمی جواب داده ؟ جواب جوابِ اِنی کاظمی باشه، یا رهبر باشه یا هر خوب و بده دیگه ای باشه.

    ضمن اینکه مباحث مربوط به شخص ها مثل رهبر و نظام اصلاً به ما مربوط نیست. به مطلب ما مربوط نیست.

  21. آخه مگه ميشه!!!این همه آدم خير تو دنیا هست !!!مگه تعداد اينا چقدر هست؟؟؟ یعنی کسي نمیتونه کاری کنه؟؟؟؟اين کله گنده ها؟؟؟آقایون اوباما خامنه ای … ریس هاي کشوراي دیگه همه با هم جمع شن يعنی نمیتونن؟؟؟ از مردم گاری بر نمیاد به نظر من

  22. مثل این که احترام به شما نیومده ! وقتی شما با یه درخواست من ، زود ذهنت میره به سمت این که من ضد انقلابم و پیشنهاد میدی برم پیش افراد مخالف نظام من باید از عقایدم دفاع کنم خود شما این پست رو که مربوط به مردم بد بخت سومالی است سیاسی کردین چند نفر از جمله من فقط گفتیم نمیشه اعتماد کرد اما شما با پیش کشیدن نظام و مخالفاش منو به عکس العمل واداشتید اینم بگم با اون جمله ” هرکی جواب داده باشه فرقی نمیکنه ” سعی نکنید خودتونو روشنفکر نشون بدید و منو ابله !
    اگه من بین شما و بقیه تو جواب دادن فرق میگذاشتم به خاطر این بود که فکر میکردم شما با آون آدمای کوته فکر فرق دارید اما حالا که میبینم هیچ فرقی نیست پس تف بر هرچی آدم که یه پست انسان دوستانه رو به یه جنجال میکشونه ! تف به هرچی ضد انقلابه ! خوب شد ؟ الان موضع من نسبت به همه هم پیاله ای هاتون رو فهمیدین ؟

  23. گروه هلال احمر ایران اولین گروهی بود که وارد سومالی شد، به خاطر ناامنی که در سومالی هست هیچ کشوری جرات وارد شدن نداشت وقتی هلال احمر ایران رفت آروم آروم بقیه کشورها اومدند در ضمن ظاهرا قرار است ایران با یک درصد گندمش غذای 3ماه اون ها رو تامین کنه…
    نمی دونم چرا بی اعتمادی

  24. بسم الله الرحمن الرحیم
    باسلام به همه

    بنده همه کامنت ها رو خوندم

    1- همونجوری که وحید گفت ایران اولین کشوری بود که وارد سومالی شد والبته نگفت وقتی تیم4 نفره هلال احمر رفتن سومالی برای بررسی کسی که ازشون استقبال کرد گفت می دونید وارد کجا شدید؟ مطمئنید می خواید بیاید؟
    به قول معروف ایران خط شکن این جریان بود و بعد بقیه اومدن
    2- درباره میزان کمک حقیقتا این مقدار کمکی که ایران کرد در خور شان و توان جمهور اسلامی ایران نبود در حالی که توانش و داره البته یادمون نره اونجا ناامن هست و نمی تونند مقادیر زیادی کالا بیارند چون غارت می شه و اینم می دونید که ایران حدود 1ساله با دزد های دریای سومالی مبارزه می کنه
    3- جریان به بدبختی افتادن مردم سومالی سیاسی، کوتاه می گم بعد از مدت ها جنگ داخلی تو سومالی بخش های مختلفش تصمیم گرفتند یه حکومت مرکزی درست کنند که الگوشون جمهوری اسلامی ایران باشه و همچنین پشتوانشون اما امریکا و اسرائیل موقعیت خودشون رو در خطر دیدن دخالت کردند اتیوپی حمله کرد به سومالی در حالی که اتیوپی در حد این حرفا نیست
    4- بعضی دوستان گفتند سران کشور کاری نمی کنند؛ بنده باید بگم تا وقتی مقام معظم رهبری درخواست نکرده بودند دستگاه های دولتی و بقیه اقدام جدی نکردند دوما امروز مسئله سومالی موضوع اول دولت قرار گرفته تا الان هم نزدیک به 200تن کمک کردیم اما کمه در برابر 1000تن برنجی که ترکمنستان چشم روشنی عید به ایران داد
    5-همه ما نشستیم بحث می کنیم سر چی؟ بهانه میاریم به هلال احمر اعتماد نداریم و… این ها بهانست برای در رفتن مطمئنا فساد هست کاریشم نمی شه کرد آدم بی وجدان همه جا هست اما این دلیل نمی شه که یه بخش اندکی هستند براورد شده اگر هر ایرانی 600تومان(کمتر از هزار تومان) کمک کنه مردم سومالی تا3ماه گرسنه نمی مانند بابا به جای این حرف ها بیاید کمک کنید هزارتومن هم خوبه به خدا برادر دینی ما هستند انقدر هم گیر ندین به دولت و کشور به خودتون نگاه کنید که هیچ کاری نکردین(بعضی ها) فقط وظیفه دولت نیست که یه بخشیش دولت یه بخشیشم مردم

    گروه تسا313 یه کلیپ در رابطه با سومالی ساختن خوشحال می شیم ببینید:
    کودکان روزه دار بی افطار:

    http://tesa313.com/index.php?option=com_content&view=article&id=320:1390-05-29-19-38-51&catid=85:1390-05-11-12-57-25&Itemid=89

  25. از كجا بدونم پولي كه ميدم از كشور خارج ميشه و به دستشون ميرسه
    از كجا بدونم اگه خارج شد مسئولين سومالي كمك ها رو به مردم ميدن
    عكساي ديگه رو هم ببينيد كه مردم سومالي به سمت كمك ها رفتند اما مامورين روشون اسلحه كشيدند

  26. من اینجا همیشه عکسهایی رو میبینم که تا به حال ندیدم.شاید لازمه عکسها اونقدر وحشتناک باشه تا ما یه تکونی بخوریم.
    ما هیچ وقت نمیتونیم مطمئن شیم که این کمک ها به دستشون میرسه.میشه به هر شماره حسابی و هر شخصی شک کرد.اما میتونیم احتمال 1درصد بدیم که به دستشون میرسه.حداقل برای آرامش خودمون میتونیم اینکارو بکنیم .و حتی خدا رو شکر کنیم که یه راهی هست برای کمک.یه کم کافیه دیدمونو مثبت کنیم.حتی اگه با همه ی این شماره حسابها مخالف باشیم.
    و یه موضوع دیگه اینکه من هر بار این قحطی زده ها رو میبینم هر زنی 5 تا بچه دورو برشه.بچه ای توی بغل مادرش که پیداست تازه به دنیا اومده.خیلی از کشورهای گنده بهشون کمک میکنن و ای کاش در مورد این موضوع هم بهشون میگفتن.درسته خدا روزی بچه ها رو میده.اما این بچه ها فقط دارن اوضاع رو بدتر میکنن.سرم با دیدن این عکسا درد گرفت.اونجا همیشه قحطیه.کاش یه فکر درست بکنن.
    اقای کاظمی از شما هم ممنون.که همیشه به فکرید.امیدوارم مشکلشون حل شه…

  27. کاش می شد به جای کمک محموله های جنگی به فلسطین و لبنان ، چشمان کودکان گرسنه سومالی را از انتظار درآوریم

  28. به امید بر طرف شدن شک و شوک ها؛
    آدم ها راحت شک می کند؛ راحت تهمت می زنند. امیدوارم درنگی بیشتر کنیم.

  29. شک و بی بینی ایمان را تباه می سازد.
    اگر دنبال اعتماد هستید شاید بهتر که خودتون اقدام به کمک رسانی کنید و برای یک کمک نا چیز چند میلیون خرج کنید.
    مامورین برای حفظ نظم و امنیت باید هم چنین کنند؛ زیرا برنامه ریزی باید باشد نه اینکه هر کس در هر جا اقدام به رفتن به سمت کمک ها کند.

  30. سپاس گزارم ملیحه جان. از بابت شیر لینک نیز همچنین

    متاسفانه برخی دوستان گویا چشمان”شان را بسته اند. دیگه به همه چیز سیاسی نگاه می کنند، دیگه به همه چیز شک دارند . . همه چیز از دست رفته است.
    امیدوارم دوستان اقدامی کنند که درخور و شایسته باشد، به هر روی وظیفه ما کمک رسانی”ست و بعد فرهنگ سازی.

  31. بسم الله الرحمن الرحیم
    بله ای کاش می شد… اما ای کاش تحمل غصب شدن کامل فلسطین و لبنانم داشتیم و بعدشم غصب ایران و…
    سال 2006 اسرائیل حمله کرد به لبنان که اونجار و بگیره بعد سوریه و بعد ایران تنها رو البته سوریه و ایران و امریکا قرار بود براش بگیره که به لطف خدا نشد حالا اومده سوریه رو بهم بریزه حمله کنه اونجا رو بگیره بعد لبنان چون دیگه ایران نمی تونه به لبنان کمک کنه و بعدشم ایران…
    مگه مردم فلسطین مسلمان نیستند، مگر انسان نیستند؟ مگر بند16 اصل 3 قانون اساسی جمهوری اسلامی نگفته باید از کشورهای مسلمان و مستضعفین جهان با تمام توان حمایت کنیم؟
    حتی اگر خیلی هم کثیف و حیوانی نگاه کنیم فلسطین و لبنان سپر ایران هستند چرا باید حرفی زده بشه که امنیت ملی رو تهدید کنه؟
    امروز حماس و حزب الله شمشیری هستند که ایران بیخ گلوی صهیونیست غاصب گذاشته چه جور بهشون کمک نکنیم؟ مگه اسلام، مگه آرمان های انقلاب اسلامی و مگر انسانیت به ما حکم نمی کند که با استکبار بجنگیم؟ وضعیت فعلی سومالی به خاطر همون اسرائیل و امریکاست مگر قرار نبود تو سومالی حکومتی مرکزی با الگو گیری از جمهوری اسلامی و به پشتوانه آن روی کار بیاد بعد امریکا و اسرائیل اتیوپی رو تجهیز کردند فرستادند به سومالی حمله کنه؟ اتیوپی که در حد حمله نظامی نیست؟ اگر ما امروز با کمک به لبنان و فلسطین استکبار و صهیونیست جهانی رو تضعیف نکنیم هر روز باید شاهد سومالی جدیدی باشیم… چون اسرائیل می خواد از رود نیل تا فرات و بگیره می دونین چرا؟ به خاطر تفسیر های من در آوردی که از تورات کردند، به خاطر اینکه تو پروتکل های 24 گانه دانشوران صهیون گفتند، به خاطر اینکه تو اجلاس صهیونیست بال سویس گفتند…

  32. با سلام
    درسته خيلي وحشتناكه
    خيلي دردناكه
    خيلي تاسف باره
    خيلي آزار دهنده است
    خيلي غم انگيزه
    خيلي
    خيلي
    خيلي
    اما آيا غصه خوردن كاري از پيش ميبره
    آيا با ناراحتي ما اين مشكل حل ميشه
    آيا سومالي اولين فاجعه دنياي امروزه
    آيا با كمك نقدي ما ( فرض بر اينكه به دستشون برسه ) آخرين فاجعه خواهد بود
    باشه من شكاك من بدبين من و امثال من همه چي رو سياسي مي بينيم همه اتهامات قبول
    اما ….
    مشكل سومالي و خيلي از مشكلات دنياي امروز ريشه در فرهنگ غلط داره
    مردم سومالي دارند از گرسنگي مي ميرند اما همشون اصلحه به دست دارند و به همديگه حتي رحم نمي كنند
    قبل اين قحطي از همين تلويزيون خودمون ميزان بي امنيتي اين كشور رو نشون دادند
    ملتي كه به خودش رحم نميكنه فكر كردي تو ميليونها براش پول بفرستي مشكلش حل ميشه ؟!
    غزه و فلسطين چند ساله زير بار گلوله زندگي مي كنند ؟
    همين كوفه … كوفه رو ديدي يه شهر داغون كه مسلما هيچ وقت روي آبادي رو نخواهد ديد !!
    فكر كرديد من و شما با هرچقدر پول و غصه خوردن مي تونيم قدمي بر داريم
    نه اونچه كه دنياي امروز رو دچار جنگ كرده … درگير قحطي كرده داره نابود مي كنه رفتارها و انديشه هاي نادرست آدمهاست
    خدا ميگه حال هيچ قومي رو تغيير نميدم مگر اينكه آن قوم خود بخواهد
    ماها هنوز نتونستيم درست و حسابي كشور خودمونو بسازيم
    تو كشور ما قحطي نيست
    تو خيابونا بگرديد وضع جوونا رو ببينيد فقر فرهنگي تو پوشش و رفتار و صحبتشون موج ميزنه
    به نظر من اين به مراتب كشنده تر از گرسنگيه
    كشور خودمون داره فلج ميشه هيچكي نميبينه
    منم دلم به حال اين بچه ها مي سوزه
    منم براي دلخوشيه خودم مجبورم اعتماد كنم و پول واريز كنم
    اما مي دونم هيچ تاثيري نداره
    تا وقتي كه من براي ريشه كن كردن اين فجاياع كاري نمي كنم در حاليكه مي دونم منجي حقيقي از كم كاريه منه كه جاش خاليه
    ——————————————————————————–
    صرفا درد دل بود اميدوارم با دل خونده شه تا مبادا سيبل تيرهاي اتهامات بعدي بشم !!!
    ——————————————————————————–
    التماس دعا

  33. من از همه غذر می خوام

    این که آدما شک میکنن حق طبیعیشونه اما

    وقتی بهشون ثابت شد شکشون بی مورد بوده وظیفه حتمیشونه که

    بیان و بگن تا بقیه به تاسی از کسی که اون ابهام رو مطرح کرده

    شکشون برطرف شه ! منم وقتی دیدم که چقدر محموله از طرف هلال

    احمر داره میره سومالی ، شکم برطرف شد و خودم هم از طریق هلال احمر اقدام کردم !

    من مقصر هستم اما فکر می کنم جبران کردم ! امیدوارم دوستان !

  34. اینم بگم که این پست آخرین پست منه و پستای دیگه مال قبل تره و تمامی شک و شبهه ها بدین وسیله مردود اعلام میکنم !
    آخرین دیدگاه من در مورد کمک از طریق ارگان هلال احمر همین بالاییه !

  35. بسم الله الرحمن الرحیم
    نظر خوبی هست.
    ما برای ظهور منجی حتی اگر آگاهی خودمون رو بالا ببریم، کمک کردیم از وب سایت ما دیدن بفرمایید.
    Tesa313.com

  36. درسته که اونا میتونن کمک کنن و این کار رو نمی کنن.
    در ضمن من با عنوان این متن مشکل دارم ” آیا جنایت نکرده ایم ”
    آخه به ما چه ربطی داره کدوم جنایت این جا کجاست؟ من کیم؟ مگه من موجب این قضیه شدم؟؟؟؟؟؟؟
    اگه مشکل زندگی کردن منه ، می خواید همین کاری که فقط اسمش زندگی هست رو هم دیگه انجام ندیم!!!!
    زندگی رو اون آقای———————میکنه که خونه آنچنانی و ماشین خفن و هزار جور چیز دیگه داره.. برید پول رو از اون بگیرید
    اگه اشتباه می کنم لطفا توضیح بدید.

  37. سلام رفيق
    به نظر من اكه مردم سومالي و جاهايي نظير اون توي جنين وضعي هستن
    نه فقط به خاطر قحطي مواد غذايي
    كه قحطي حس انسانيت و شرف و غيرت و همدليه
    محاله كمي حس انسان بودن توي وجودت باشه و نخواي همنوعت رو از اين وضع نجات بدي

  38. ممنون از لطف شما !

    امروز یه مقاله خوندم که چون هلال احمر وصلیب سرخ تو کمک رسانی بی طرف عمل میکنن و حتی به گروه های افراطی گرسنه هم غذا و دارو میدن
    گروه های متخاصم با اون ها کاری ندارن و جالبه که تنها هواپیمایی که توسط این گروه ها بهش اجازه فرود تو فرودگاه میدن هواپیمای صلیب سرخ و هلال احمره دوستان با خیال راحت کمک هاتون رو بفرستید که حتی خیالتون از بابت تروریست ها هم راحته !

  39. ممنون که توضیح دادی ولی
    من منظورم این نبود که باید حس انسان دوستانه رو کنار گذاشت.
    من دارم میگم آخه گریه کردن تو خونه دردی از اونا دوا نمی کنه.
    اونا پول می خوان . پول
    در ضمن سوال اصلی من این بود که چرا عنوان این صفحه باید این باشه؟!
    “آیا جنایت نکرده ایم؟”

  40. سلام به همه دوستان
    من نظرات شما را خوندم و هر چی با خودم کلنجار رفتم که دیگه تو این سایت نظر ندم نتونستم
    سئوالم اینه چرا ما در حق سومالی جنایت کرده ایم ، من اصلا نمیگم که به این مردم کمک نکنیم
    من میگم چرا چراغی که به خونه رواست تو مسجد باید روشن باشه وقتی ما میبینیم همسایه دیوار به دیوارمون داره گرسنه میخوابه اونوقت بیائیم به سومالی کمک کنیم
    افسوس که ما ایرانیها فکر میکنیم که بهترین انسانهای روی زمینیم و هر بدبختی که توی دنیا اتفاق میفته تاوانش را ما ایرانی ها باید بدیم حتما سیلاب پاکستان یادتون رفته یا شاید مسئله غزه که تو همه جای شهر جار میزدند به خاطر مردم مسلمان غزه بیاین خون بدیم
    وما ایرانیها هم که انسانهای دلسوزی هستیم میرفتیم خون میدادیم در صورتی که وقتی یه فلسطینی که اینهمه سنگشو به سینه میزنیم را به بیمارستانی در تهران آوردندو میخواستند بهش خون تزریق کنند میگفت خون شیعه رابه من نزنید خون شیعه نجس است
    اما مسئله سومالی
    خدا گفته سرنوشت هیچ انسانی را تغییر نمیده مگه اینکه خودشون بخوان اونها با هم سازش ندارند و همدیگه را قتل عام میکنند
    انی جان موضع خودت را مشخص کن از یه طرف تو پست سال 88 از موج سبز حمایت میکنی و از له کردن مردم توسط ماشیهای نیروی انتظامی گله داری و از طرف دیگه سنگ بعضی از این روحانیون یک شبه آیت الله شده را به سینه میزنی نکنه خودتم به سیستم وصلی که سایتت این همه سال فیلتر نشده

  41. شاید من هم به سیستم وصل هستم.
    تاریخ ما همین الان بخش های فیلتر شده زیادی داره؛ شما راهت به اونجا ها لابد نخورده. یه توک پا برو کتابخانه ما ببین چند تا کتاب فیلتر شده اونجا داریم.

    در مورد سومالی من از مدت ها پیش؛ زمانی که مبحث کودکان جنگ رو نوشتم درگیر بودم و همواره می خواندم و می دیدم.
    در مطلب هم در مورد چراغی که به منزل رواست و دیگر نه! در پاراگراف اول توضیحی دادم.

  42. ممنون از این احساس بشردوستانه شما ، اما با یک فانوس جهان روشن نمیشه
    lمیکم تو این سایت که این همه از قتل عام ارامنه ، مسئله فلسطین ، قحطی تو سومالی ش، سیلاب پاکستان و… صحبت شده چرا یه بار از فقر کودکان ایران ، فاجعه تابستان 67، 18 تیر وخیلی از چیزهای دیگه حرفی وسط نیومده
    شما یک بار که این همه داعیه حقوق بشر دارین به خودتون اجازه دادین که یه بار عکس کودکان ایرانی که پوست به استخوانشان چسبیده را نشون بدین
    شما کشور خودتون را ول کردین و فکر میکنین اینجا هیچ خبری نیست
    یه بارم که شده بیاین شفاف سازی را از کشور خودتون شروع کنید

  43. گویا راه حل خوبی پیدا کردیم تا به ما بگن به فلان مردم فلان کشور کمک کنید بی مقدمه می گیم به مردم خودمون کمک می کنیم درصورتی که مگه چند روز سال یک سری انسان در هرجای کره ی زمین وضعشون وخیم میشه و به کمک همه ی ما نیاز دارند .فقط کمی به رفتار هرروزه مون فکر کنیم چند بار به بچه ای که می خواسته شیشه ماشینمون را پاک کنه گفتیم نکن پسرجون!؟ چندبار از گل فروش سر چهارراه گل نخریدیم و شیشه پنجره را بالا کردیم تا صداش هم نشنویم !؟ چندبار از کسی که در پمپ بنزین جوراب می فروخت جوراب نخریدیم و گفتیم جنسش بده !؟ مگه این افراد نیازمندهای کشورمون نبودند از 365 روز سال چند بار به یاد فقرای کشورمون بودیم !؟ همه می دونیم بعضی از کمک رسانی ها بی مورد بوده اما یکبار دیگه برگردیم عکس ها را ببینیم این بار واقعا کمک نیاز است . بیایید نشون بدیم ما مثل آن ها که تنها شعر سعدی را درسردر سازمان ملل نوشتند نیستیم ؛ما واقعا مردم کشوری هستیم که سعدی به زبان آن ها شعر گفت.

  44. آه . . امیدوارم بودم ما واقعاً لایق شخصی چون سعدی باشیم.
    امیدوارم بعدها لایق باشیم.

  45. دلم نمی خواهد این ها را بگویم؛ ولی گویا باید بگم، در پی نگاشتن مطلبی درباره فقر و بیداد در جنوب کشور هستم؛ جنوب غرب کشور.
    چندی پیش که به مدت 8 روز آنجا بودم اوضاع وخیمش رو دریافتم و .. .

    اما گاهی می شود ه اولویت تغییر می کند. شما وقتی بفهمید روزانه 333 کودک به صورت میانگین در سومالی می میرند اِحساس مسئولیتی پیدا نمی کنید ؟
    3 3 3
    یعنی ماهانه 10.000 هزار کودک؛ شاید به اندازه کل کودک های جنوب غرب کشور.

    من قبول می کنم نسبت به فقر در کشور کمی نابجا عمل کرده ام و زیادی به آن نپرداخته ام.
    البته من به سیلاب پاکستان و مسئله فلسطین نپرداختم.
    مسئله قتل عام ارامنه که تحقیقی ارتباطی با مسئال دیگر ندارد؛ مسئله قحطی و کودکان و .. سومالی نیز همدردی”ست.
    شما بهتر است همدردی من را بپذیرید؛ چون عموماً مطلبی که اینجا می بینید در دیگر وبلاگ ها نمی بینید.
    شاید بگویید مسئله سومالی در همه خبرگزاری ها و نظام تبلیغ”ش را کردند؛ ولیکن آیا محتوا ما و آنها یکی”ست ؟ تنها اشتراک نوشته های من با دیگر نوشته ها شماره حساب برای کمک مالی”ست و بس.

    اما گفتید : “شما کشور خودتون را ول کردین و فکر میکنین اینجا هیچ خبری نیست”
    من به هیچ مرزی قائل نیستم؛ جنایت این ور یا آن ور تفاوت”ش فقط دوری راه است.

  46. اینهایی که گفتید واقعا تأسف باره ، مرگ 333 کودک در روز ، آمار بسیار تکان دهنده ایست ، اما با نظر شما در رابطه با اینکه این آمار با کل کودکان ایران برابری میکند بسیار مخالفم ؛ درسته که همه ما انسانیم و احساس داریم اما مرگ 333 کودک در روز از مرگ یک کودک ایرانی مهمتره ؟
    واقعایه لحظه به خودمون بیائیم اگه ماهم چنین وضعی داشتیم هیچ کس به ما کمک میکرد یا اگه خدایی نکرده بعدها به این امر دچار شویم کسی به خاطر ما این همه به تکاپو مییفته

    سئوالم اینه شما به مرزو تحدید حدود اتقاد ندارید و همه جهان را زیر یک پرچم واحد میبینید؟

    در آخر هم از احساس همدردی شما ممنون
    اگه میشه مقاله ای در مورد موضوع کهریزک و سخنرانی دکتر پورپیرار در دانشگاه زنجان تهیه فرمائید
    سپاس

  47. سلام
    ابتدا از شما آقای کاظمی برای این پست سپاسگزاری میکنم . اما صد حیف که گوش شنوا و چشم بینا در جهان نایاب شده . خودم را هم میگویم کسی به خودش نگیره !
    برخی یک ضرب المثل کنایه آمیز بلدند و هرجا باشه آن را به کار میبرند!! در کجای ایران یک کودک را پیدا میکنید که از گرسنگی به اسکلت تبدیل شده باشه !! میدونید از گرسنگی مردن یعنی چی ؟ میدونید چندین روز گرسنگی لازم است تا بدن به این شکل تبدیل شود .چه اشکالی دارد که شما دوست عزیز علاوه بر همسایه ی فقیرت به مردم بیچاره ی سومالی هم کمک کنی؟؟ من با انی جان موافقم در این جا مرزها باید کنار رود و صحبت انسانیت پیش کشیده شود . حتی اینکه میگویند سومالی ها مسلمانند پس کمکشون کنیم را هم بی معنی میدانم چون مسلمان و غیر مسلمان بالاخره انسان که هستند. واقعا راست گفتند سیر از گرسنه خبر نداره .
    در ضمن در مورد شک و شبهه مثل اینکه یادتون رفته زمان زلزله ی بم چقدر کمک های مردمی هاپولی شد ! خود ما از مغازه پتویی خریدیم که درونش مقداری پول و یک نامه با عنوان هدیه به زلزله زدگان بم بود !!! پس حق بدین که شک کنیم .
    در مورد آقای صانعی هم باید بگویم من تا اینجا این تجربه را کسب کرده ام که هر چه انسانها لایق تر باشند دیگران بیشتر سعی به تخریبشان دارند !!
    ایشون یک شبه آیت الله شدند ؟! شما دوست عزیز بهتره نگاهی به امام جمعه های کنونی بیندازید و بعد قضاوت کنید !!

  48. سلام و درود

    اولا من قصد تخریب کسی را ندارم بعدش من اسمی از کسی نیاوردم که شما نام آیت الله صانعی را پیش کشیدید،

    من فقط گفتم «سنگ بعضی از این آخوندهای یک شبه آیت الله شده را به سینه میزنی »
    ضمنا ما در مقامی نیستیم که بخواهیم در مورد دیگران قضاوت کنیم اگر امام جمعه های کنونی لایق نبودند که رهبر انتخابشون نمیکرد

    و اما سومالی
    من هیچوقت نگفتم بهشون کمک نکنیم ، گفتم اول فقرای کشور خودمون را دریابیم وبعد نوبت کشورهای دیگه
    به گفته ریاست محترم جمهور هیچ گرسنه ای در کشور ایران وجو ندارد
    روزانه از طرف دولت کریمه ایران 2000 دلار برای محافظت از 8 ایرانی که کاروان اعزامی ایران تو سومالی هستن به عده ای داده میشه تا جونشون در امان باشه ، این کار عاقلانه ای هست
    اما همین دو هزار دلار در روز حقوق 6تا جوان ایرانی تو یک ماهه و همینطور اگه حساب کنیم تو یه ماه میشه 60000هزار دلار یعنی 200نفر میتونن کارکنن و درآمد داشته باشن
    حرفم اینه که با این پول بیت المال میشه خیلی کارا واسه جوونای این آب و خاک کرد تا اونها از سر نداری و بیکاری نرن طرف شرکتهای هرمی ، دزدی و کلاهبردای و اعتیادو ………..

    بهتره از این پس اینجوری به درگاه خداوند دعا کنیم : خدایا تمامی بلاها را از امت مسلمان و غیر مسلمان دور فرما وگرنه ما ایرانی ها باید پولشو بدیم

  49. سلام؛ من یک سری عکس از سیستان بلوچستان دیدم؛آره پوست و استخون نبودن اما وضعی داشتن که به هر چیزی شبیه بودن جز انسان؛مگر اونها انسان نیستن؟ آبشون پر از لجن بود؛ شما دوراه رو تصور کنید: 1در ایران فرهنگ سازی کنیم و جوونای بیکار رو اصلاح کنیم و فقر و بیکاری رو به حداقل برسونیم اون هم به طور واقعی نه این که احمدی نژاد بگه ایران امن تری کشوره یا گرسنه نداره و… ؛اینطوری اقتصاد قوی میشه و بهتر میشه به سومالی یا هرجای دیگه کمک کرد؛مستشار بفرستیم ؛مهندس بفرستیم و…
    2 به مردم ایران همینطور بی توجهی کنیم و بیشتر به سومالی برسیم؛در نتیجه اونها فقط بچه دار میشن و بچه ها از گرسنگی نمیمیرن و به خاطر حماقت خانواده ها بچه های بیشتری به دنیا بیاد و پول مفت به اونها داده بشه و یک مشت انسان بی فرهنگ و وابسته بار بیان؛مردی که غریزه جنسیش باعث نابودی یک زندگی بشه مرد نیست؛انصافا کدوم راه بهتره؟ ببینید من نه بی احساسم نه بی دینم نه ضدانقلابم نه بی وجدان و فطرت انسانی هستم؛من فقط دنبال یک راه منطقی هستم ؛به نظر من اولی بهتره؛ تا فرهنگ سومالی درست نشه اونها یک زندگی حیوانی دارن؛قصد توهین ندارم ؛اما بچه دار شدن و خوردن و خوابیدن کار انسان نیست؛ ما با پول و غذا فقط ادامه زندگی اونها رو فراهم می کنیم اما یک زندگی بی هدف ؛نه پیشرفتی نه کاری؛تعصب رو هم کنار بذاریم آمریکایی و سومالیایی و اسرائیلی فرقی ندارن یا برادر انسانی هستن یا دینی؛ولی اول ایرانی و ایران؛ به خدا این حرفم برای نژادپرستی یا ناسیونالیستی افراطی بودنم نیست ؛به خاطر این هست که به نظرم این کار نتیجه بهتری داره هم برای ما هم دیگر کشور ها؛بدرود

  50. غلام گمنام ؛شما یه جا گفتین آمریکاواسرائیل دیدن اگر حتی ایران رو فتح کنن به 1میلیون ضدچریک مسلط به زبان فارسی نیاز دارن و به این دلیل حمله به ایران امکان پذیر نیست؛ در ضمن الان اقتصاد آمریکا زمین خورده و در افغانستان و عراق در حال جنگ هست و مثل خر تو باتلاق این کشورها گیر کرده و مردم و مجلس هم که مخالف جنگن پس حمله نظامی به ایران از بیخ یک حماقت بزرگ هست و غیر ممکن؛ با این اوصاف آیا ترس از حمله اسرائیل و کمک زیاد به لبنان الزامی و منطقیه؟ این حرفاتون به نظر من یکم با هم تناقض دارن؛ راستش به نظر من این کارها فقط برای ایجاد جنگ در منطقس و اینکه ایران بتونه اسلحه زیادی بفروشه؛ همون کاری که آمریکا تو عراق می کنه؛این شبهه برام پیش اومده ؛ و نمی دونم کدوم طرف حق داره؛

  51. دو ریل قطار وجود داره یکی سالم و دیگری خراب سه بچه روی ریل سالم و یکی روی ریل خراب هست ؛در همین حال قطار نزدیک میشه ؛اگه شما کنترل قطار رو داشتین رو کدوم ریل میرفتین؟

    این یه تست روانشناسی بود ؛میدونید جواب درستش چیه؛ نوشته بود بیشتر مردم ریل خراب رو انتخاب میکنن تا فقط یک پسر قربانی بشه در صورتیکه حماقت از سوی اون سه بچه احمق بود که روی ریل سالم بازی میکردن و با این کارشون باعث قربانی شدن بچه ای شدن که کار صحیح رو انجام داد یعنی انتخاب ریل خراب؛ گفته بود که جهان سوم ریل خراب رو انتخاب میکنه چون احساسیه؛و به عاقل بودن اون بچه توجهی نداره و حتی به اینکه ریل خراب باعث نابودی مسافرین بی گناه میشه؛ دوستان درسته که عده ی زیادی تو سومالی میمیرن اما این ربطی به بچه های ایران نداره؛بیایید یکم عقلانی باشیم؛ نباید به ایران بی توجهی کنیم چون سومالی گرسنه تره؛وضع بد اونها تقصیر خودشونه؛

  52. سلام
    دیدگاه شما کاملا محترم هست ولی رحم و جوانمردی و انسانیت کجا جای داره . بهتره کمی از این زندگی ماشینی و رباتیک فاصله بگیریم . غذا و آب آشامیدنی پاک از اولین نیازهای بشر هست .
    من میدونم در کشور بیت المال چگونه صرف اشخاص خاص میشه یا باج دادن به کشورهای دیگه و یا بازسازی حرم ها و یا اختلاص های کلان که نمونش جدیدا در اخبار منتشر شده ،میدونم چقدر آمارهای غلط داده میشه و حتی کمک مالی به فلسطین و … همه جنبه ی سیاسی و… داره نه کمک ، اما حاضرم لباس و جای خواب نداشته باشم تا انسانی از گرسنگی نجات پیدا کنه . شما خودت قضاوت کن شما حاضری مملکت خودت رو آباد کنی در حالی که مردمان دیگه ای در جای دیگه از گرسنگی با بد ترین شکل ممکن بمیرند؟
    چرا آمریکا و اروپا که دم از حقوق بشر و یونیسف و … میزنند به داد این بچه های بیچاره نمیرسند ؟؟ چون در حال حاضر منفعتی براشون نداره
    اگر یک درصد شک میکردم کمک به این مردم جنبه ی سیاسی و …داره یک ریال هم نمیدادم…!!! برای من سیر کردن غریبه هزار برابر ارجعیت داره به ساماندهی اقتصاد و فرهنگ و …. خودی !!

    در ضمن چرا هر بحثی که میشه و جوابی ندارید میگید اگر درست بود و نبود رهبر فلان کار رو میکردند و نمیکردند !! من از عقیده ی شخصی خودمون حرف زدم . شما نظر شخصی خودتون رو بگید ، خودتون فکر کنید ، خودتون قضاوت کنید ….!!!

  53. نمیدونم شما کجای ایران زندگی میکنید اما احتمالا از نزدیک تجملات و زندگی اشرافی و کاخ هایی که با بیت المال بالا رفته رو ندیدید ..
    مطمئن باشید کشور با کمک به سومالی بدبخت نمیشه ، جلو این اسراف ها و مال مردم خوری ها رو بگیرید…

  54. من هر كجاي ايران كه زندگي ميكنم طعم فقر را چشيدم كه اين حرف را ميزنم
    كمك به مردم سومالي وظيفه امثال ماهاست يا آنهايي كه با پول بيت المال اختلاسهاي كلان كرده اند < رفتند كارخانه فولاد خوزستان را خريداري كردند پشت سرش يك بانك تاسيس كردند و چهارسال تمام پولشويي كردند و حق من و شما را به يغمابردند ؟

    به قول دوست خوبم آرمان كه ميگفت ما بايد صادرات فرهنگي داشته باشيم نه آب و غذا
    اين واقعيتي است كه باچشمانم مشاهده كردم حال از شما ميپرسم
    چرا دركشوري كه مهندس الكترونيكش كارها و اختراعاتي كه انجام ميدهد بايد بيكار باشد و دعوتنامه از كشور آلمان واسه كار براش بياد
    جووناي ما خودشون از بيكاري ازدواج نميكنند ميرن سراغ اعتياد و قتل و دزدي و هزار تا خلاف ديگه اونوقت ما بياييم به سومالي كمك كنيم

    خودتو درياب كه داري به كجا ميري؟

  55. سلام
    مقصر ؟؟؟؟؟؟ ما دنبال مقصر نمیگردیم .
    در این صورت به هیچ کس نباید کمک کرد . به بهزیستی و بچه های بی سرپرست نباید کمک کرد چون مقصر والدین بی مسئولیتشونه . به فقرا ی آبرومند نباید پولی داد چون تقصیر خودشونه و میخواستند درس بخونند و دکتری بگیرند و شغل خوبی داشته باشند !!! کسی که پدرش معتاده میخواست پدر خوب داشته باشه پس بازم به ما ربطی نداره ، نه ؟
    بچه های طفل معصوم سومالی مقصرند چون اشتباه خودشون بوده اونجا به دنیا اومدن و والدینشون که اونها رو به دنیا آوردند و اجدادشون که به افریقا رفتند !!!! مردم سومالی حقشونه چون زمین حاصلخیز و آب ندارند تا کشاورزی کنند و کشور بی در و پیکری دارند !!!پس محکوم به مرگند .
    واقعا اینه تفکر شما ؟؟ اینه منطق شما ؟؟ طبق گفتتون به کسی که میخوره و میخوابه و تولید مثل میکنه انسان نمیگند ( هرچند که مردم سومالی بیچاره خورد و خوراک هم ندارند ) اما آیا به کسی که یکی رو گرسنه ببینه و به روی خودش نیاره انسان میشه گفت ؟؟؟
    ما اگه میخواهیم اقتصاد مملکت رو درست کنیم بهتره جلو برخی اسراف ها رو بگیریم . من نمیگم از دهن مردم بگیریم و بدیم ، اما شما ببینید تو مملکت خودمون چه هزینه ها صرف چه اموری میشه که برای مردم هیچ منفعتی نداره .
    ببینید برای سفرها و دیدارهای مردمی مسئولین عالی رتبه ی کشور چه هزینه های میلیاردی که صرف تبلیغات و پوستر ها و بنرها و گروه محافظین و اکیپ ملازمین نمیشود !!
    میدونید برای بازسازی حرم امام حسین چند میلیار خرج شد ؟؟ امامان ما در زندگیشون از فقیرترین مردم هم فقیرانه تر زندگی کردند و حالا ما براشون گنبد و بارگاه طلا بسازیم و حسین حسین کنیم ؟؟؟ اینها بدعت در دین نیست ؟امام راضیه این همه خرج کنیم در صورتی که انسانی بر زمین از گرسنگی پوستش بر استخوان چسبیده ؟؟ اینها تبلیغ و ترویج دین نیست بلکه همه اهداف سیاسیه !!! و هزاران مثال دیگه از این دست .
    میشه جلو خیلی از این هزینه ها رو گرفت. پیشرفت کشور در گرو این هاست نه کمک به دیگران .
    در ضمن همان طور که در قرآن آمده کمک به دیگران همانند دانه ایست که مانند خوشه ی گندم زیاد میشه و به خود طرف میرسه ; مطمئن باشید کمک به کشورهای دیگه نیز خیرش به خودمون میرسه !!

  56. سلام
    انگار شما نوشته های قبلی منو نخوندید … شما در واقع حرف خودم رو به خودم پس میدید ! به اون اختلاس هم پیش از این اشاره کرده بودم !!!
    اون متنی رو که اون پایین نوشتم بخونید لطفا .

    در ضمن شکم گرسنه فرهنگ نمیفهمه …

  57. از همون 3هزار میلیارد تومن یکم هو بدن به اون بچه ها سیر میشن!!!!!!!!!!

  58. بسم الله الرحمن الرحیم
    باسلام دوست من

    بله ایران از اسرائیل نمی ترسه و به خاطر خودش هم به لبنان کمک نمی کنه حکم اسلام هست اگر امروز حضرت علی علیه السلام هم بودند همین کار رو می کردند حتی شاید بیشتر این وظیفه ما هست مگر چندتا کشور(البته لبنان نه حزب الله) خط اصیل اسلامی رو طی می کنند؟ ما از لبنان حمایت نکنیم حزب الله تضعیف می شه. اسرائیل هم میاد بقل گوش ما اون موقع خر بیار باقالی بار بزن. من با تناقض حرف نزدم گفتم: جنبه کثیف قضیه اینه که ما واسه خودمون به لبنان کمک کنیم مگر این معنی ترس از حمله اسرائیل رو می رسونه، اسرائیل بیاد بقل گوش ایران به جای اینکه 2تا دانشمندمون ترور شه و 50 تاش کشف و جلوگیری شه 50 تا دانشمند ترور می شه و 250 تا کشف و جلوگیری این یه جنبه. حالا حساب کن چه کارای دیگه انجام میده مگه تهدید فقط حمله هست؟
    از طرف دیگه گفتم: ما وظیفمون هست به لبنان کمک کنیم ربطی هم به این که فقر تو فلان جا هست نداره فقر همیشه هست و ان شاء الله به دستان پر برکت حضرت ولی عصر ارواحنا فدا بعد از ظهورشان برطرف می شه. اما امروز ما اگر به لبنان کمک نکنیم اونجا رو از دست می دیم امروز اگر به سومالی کمک نکنیم اونجا آدم ها می میرند… آدم باید اهم و مهم بکنیم باید اولویت ها رو تشخیص بدیم باید حکم الهی رو نگاه کنیم.

  59. درود
    پریسا خانم شما که مارو به توپ بستید!
    ببینید من هم میدونم خرج های زیادی میشه و میدونم اگر بخوان میتونن کل گرسنه های سومالی رو سیر کنن و هزینه های بیخود رو دیدم و خونه های بعضی (بعضی نه همه) از مسؤلین و روحانیون رو دیدم و اختلاس سه هزار میلیاردی رو دیدم و گم شدن پول نفتو دیدم؛بابا منم تو ایران هستما! از همه چی خبر دارم؛ خوب آدمای مفت خور و پول دار تو ایران زیاده اما کمک نمیکنن؛ فرق انسان و حیوان چیه؟ فکر ؛آیا کسی که خوردن و خوابیدن و تولید مثل کار هر روزشه بدون اینکه فکر کنه اون بچه بدبخت فردا چی میخواد بخوره واقعا انسانه؟و تا قومی نخواهد خدا سرنوشت آن قوم را تغییر نمیدهد؛این کار احمقانه ای هست که فقط پول از کشور برداریم بدیم به اونا؛ انسان یه موجود راحت طلبه ؛من تا وقتی بابام بهم پول بده فقط میخورم و میخوابم و میشم مفت خورو انگل جامعه؛اما اگر به جای پول دادن راه پول درآوردنو بهم یاد بده یه آدم موفق میشم و اون وقت ده تای دیگرو هم کمک میکنم؛اگر تا ابد به اونا کمک کنیم هر وقت خشکسالی شد میگن گور بابای کار, از کشورای دیگه غذا میرسه؛ اما اگر به اونهاروش کار و فرهنگ همراه با غذای معقول بدیم یه جامعه مستقل میشه؛احساسی نباشید ؛من نگفتم بچه ها مقصرن پدرا مقصرن که آینه رو چون براق بوده از استعمار گرا میگرفتن بهشون طلا میدادن؛و اینکه اون تست تایید شدس و میگه که دلیل بدبختی جهان سوم احساسی بودنه به جای عقلانی بودن؛ ستایشگر آن معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه هارا(دکتر شریعتی) پس بیاید واسه اونا معلم خوبی باشیم نه شکم پر کن و آشپز؛امیدوارم دیگه آتش توپ خانه رو به سمت نظرات من نگیرید؛ بدرود دوستان

  60. من این آقا رو نمی شناسم، روراست! چه جوری می تونم پیداشون کنم و پیگیر فعالیتشون بشم؟

  61. من تست کردم ارسال شد. اما پشیمون شدم. مطمئن نیستم که به دستشون میرسه یا نه!

  62. واقعاتصاویر تکان دهنده ای بود.اگه یه لحظه خودمون رو جای اونا بذاریم …شایدکمی از اسراف بی حدو اندازه مون صرف نظر کنیم.

  63. سلام اني
    ميدوني از چيت خوشم مياد كه مردي و مردونگي داري
    كه مروت داري و مرام
    خلاصه كه مشتي هستي
    و همين لازمه براي آدم بودن
    من علي رغم اختلاف نظر اجمالي با شما و در بعض موارد، وبلاگت رو لينك ميكنم به خاطر مشتي بودنت.

  64. راستي بايد بگم كه آره جنايت كرديم
    انسان مصرف گرا (البته اگه بشه گفت انسان، بهتره به همچين انساني بگيم كالا) اول از همه در حق خودش مرتكب جنايت ميشه و بعد از اون در حق همه كائنات. اعم از جمادات و نباتات و حيوانات و از جمله انسانها.
    چه زيبا بود وقتي كه سرخ پوستي شكار ميكرد از شكار خودش تشكر ميكرد به خاطر اينكه اجازه داده از گوشت و پوستش استفاده بشه تا انسان به معناي واقعي به زندگيش ادامه بده.
    غريب انسانيست انسان مصرفگرا يا بهتر بگيم: “غريب كالائيست انسان مصرفگرا”

  65. پریسا جان؛ حرفایت کاملا درست است؛ می ستایمت.
    من همه ی این وقایع را جزو امتحانات الهی میدانم،
    هر کدام ما میخاهیم بگونه ای این امور را به نفع خودمون توجیه کنیم آیا اگر کسی وظیفه اش را انجام ندهد یا اگر کسی اختلاس کند دلیل میشود که ما وظیفه مان را انجام ندهیم؟
    بنا بر فرموده قران(که متاسفانه آنرا هم سیاسی کرده اند)سوره بلد، کسانی سعادتمندند که “در روز قحطی و گرسنگی” به مسکین طعام دهند و از فقیر مضطر خاک نشین دستگیری کنند و یکدیگر را به اهمیت صبر و مهربانی با خلق سفارش کنند… چنین کسانی به گفته قران اهل سعادتند.

  66. آقا انی کاظمی…ممنون از وبلاگ خوبتون من جدا تحت تاثیر قرار گرفتم.

    کار خیلی مهمی با شما داشتم …خواهشمندم خیلی فوری با من تماس بگیرید…ممنون میشم اگه پشت گوش نینازید و تماس فوری باشه.ایمیل را برات فرستادم…من پنجاه سال سن دارم.

  67. اشکام سنگ شده!نه…اشتباه نکن!دلم سنگ نشده اما اشکام چرا!دیگه گریه نمیکنم فقط از خودم بدم میاد که امروز واسه ناهار به مامانم نق زدم.از خودم بدم میاد که یادم رفت امروز از خدا تشکر کنم!از خودم بدم میاد که کور شدم…از خودم به خاطر اینکه شعار دادم بدم میاد… نمیپرسم چرا؟فقط میگم خدایا منو ببخش.لطفا!
    انی از تو ممنونم!تنها به یک دلیل:بعد از مدتهاکه از خودم دور افتاده بودم منو به خود وجودم نزدیک کردی.

  68. یکی بیاید اینجارا آپ کند…

    برای بار دوم خواهش کردیم… !

  69. قابل توجه برادر، غلام گمنام که احتمالا(احتمالا که چه عرض کنم) عضو ستون پنجمی، لطفا اینقدر از قانون اساسی و دین و مذهب استفاده ابزاری نکنید، جهت تذکر چند اصل از اصول قانون اساسی رو یادآور میشم امیدوارم اینها رو هم الگوی خودتون قرار بدید والبته “کسی که خواب است را می شود بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده هرگز” به هرحال جهت اطلاع دیگر دوستان نیز، و بر حسب وظیفه انسانی بیان میدارم.

    *اصل پنجاه و ششم قانون اساسي*:
    حاكميت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست وهم او انسان را بر سرنوشت اجتماعي خويش حاكم ساخته است و هيچ‌كس نمي‌تواند اين حق الهي را از انسان سلب كند يا در خدمت منافع فرد يا گروهي خاص قرار دهد

    *اصل نهم*:
    در جمهوري اسلامي ايران آزادي و استقلال و وحدت و تماميت ارضي كشوراز يكديگر تفكيك ناپذيرند و حفظ آنها وظيفه دولت و آحاد ملت است . هيچ فرد يا گروه يا مقامي حق ندارد به نام استفاده از آزادي به استقلال سياسي، فرهنگي،اقتصادي و نظامي به تماميت ارضي ايران كمترين خدشه‌اي وارد كند و هيچ مقامي حق ندارد به نام حفظ استقلال و تماميت ارضي كشورآزادي‌هاي مشروع را هر چند با وضع قوانين و مقررات سلب کند

    *اصل بيست سوم*:
    تفتيش عقايد ممنوع است و هيچ‌كس را نمي‌توان به صرف داشتن عقيده‌اي مورد تعرض و مواخذه قرار داد

    *اصل بيست و چهارم*:
    نشريات و مطبوعات در بيان مطالب آزادند مگر آنكه مخل به مباني اسلام يا حقوق عمومي باشند. تفصيل آن را قانون معين مي‌كند

    *اصل بيست و پنجم*:
    بازرسي و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش كردن مكالمات تلفني، افشاي مخابرات تلگرافي و تلكس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها،‌استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است مگر به حكم قانون

    *اصل سي و دوم*:
    هيچ‌كس را نمي‌توان دستگير كرد مگر به حكم و ترتيبي كه قانون معين مي‌كند. در صورت بازداشت، موضوع اتهام بايد با ذكر دلايل بلافاصله كتبا به متهم ابلاغ و تفهيم شود و حداكثر ظرف مدت 24 ساعت پرونده مقدماتي به مراجع صالحه قضايي ارسال و مقدمات محاكمه در اسراع وقت فراهم گردد. متخلف از اين اصل طبق قانون مجازات مي‌شود

    *اصل سي و هشتم*:
    هرگونه شكنجه براي گرفتن اقرار براي كسب اطلاع “مطلقا” ممنوع است . اجبار شخص به شهادت ، اقرار يا سوگند مجاز نيست و چنين شهادت و اقرار وسوگندي فاقد ارزش و اعتبار است. متخلف از اين اصل قانون مجازات مي‌شود

    *اصل سي و ششم*:
    حكم به مجازات و اجراي آن بايد تنها از طريق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد

    *اصل سي و پنجم*:
    در همه دادگاه‌ها طرفين دعوي حق دارند براي خود وكيل انتخاب نمايند و اگر توانايي انتخاب وكيل را نداشته باشند بايد براي آنها امكانات تعيين وكيل فراهم گردد

    *اصل يكصد و شصت‌و هشتم*:
    رسيدگي به جرائم سياسي و مطبوعاتي علني‌است و باحضور هيات منصفه در محاكم دادگستري صورت مي‌گيرد. نحوه انتخاب شرايط،اختيارات هيات منصفه و تعريف جرم سياسي را قانون براساس موازين اسلامي معين مي‌كند.

    *اصل بيست و هفتم*:
    تشكيل اجتماعات وراهپيمايي‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن كه مخل به مباني اسلام نباشد “کاملا” آزاد است

    نگید عمل کردیم که خدای ناکرده توهین به شعور دیگران میشه
    ***ید الله فوق ایدیهم***
    بدرود

  70. روستایی فقیری که از تنگدستی و سختی معیشت جانش به لب رسیده بود، نزد آخوند ده رفت و گفت: آملا، فشار زندگی آنقدر مرا در تنگنا قرار داده که به فکر خودکشی افتاده ام. از روی زن و بچه هایم خجالت می کشم، زیرا حتی قادر به تامین نان خالی برای آنان نیستم. با زن، شش فرزند قد و نیم قد، مادر و خواهرم در یک اتاق کوچک مخروبه زندگی می کنیم، که با هر نم باران آب به داخل آن چکه می کند. این اتاق آنقدر کوچک است که شب وقتی چسبیده به هم در آن می خوابیم، پای یکی دو نفرمان از درگاه بیرون می ماند. دیگر ادامه این وضع برایم قابل تحمل نیست… پیش تو، که مقرب درگاه خدا هستی، آمده ام تا نزد او شفاعت کنی که گشایشی در وضع من و خانواده ام حاصل شود.
    آخوند پرسید:

    از مال دنیا چه داری؟

    روستایی گفت:

    همه دار و ندارم یک گاو، یک خر، دو بز، سه گوسفند، چهار مرغ و یک خروس است.

    آخوند گفت:

    من به یک شرط به تو کمک می کنم و آن این است که قول بدهی هرچه گفتم انجام بدهی.

    روستایی که چاره ای نداشت، ناگزیر شرط را پذیرفت و قول داد….

    آخوند گفت:

    امشب وقتی خواستید بخوابید باید گاو را هم به داخل اتاق ببری. روستایی برآشفت که: آملا، من به تو گفتم که اتاق آنقدر کوچک است که حتی من و خانواده ام نیز در آن جا نمی گیریم. تو چگونه می خواهی که گاو را هم به اتاق ببرم؟!

    آخوند گفت: فراموش نکن که قول داده ای هر چه گفتم انجام دهی وگرنه نباید از من انتظار کمک داشته باشی.

    صبح روز بعد، روستایی پریشان و نزار نزد آخوند رفت و گفت: دیشب هیچ یک از ما نتوانستیم بخوابیم. سر و صدا و لگداندازی گاو خواب را به چشم همه ما حرام کرد.

    آخوند یکبار دیگر قول روستایی را به او یادآوری کرد و گفت:

    امشب علاوه بر گاو، باید خر را نیز به داخل اتاق ببری.

    چند روز به این ترتیب گذشت و هر بار که روستایی برای شکایت از وضع خود نزد آخوند می رفت، او دستور می داد که یکی دیگر از حیوانات را نیز به داخل اتاق ببرد تا این که همه حیوانات هم خانه روستایی و خانواده اش شدند! روز آخر روستایی با چشمانی گود افتاده، سراپای زخمی و لباس پاره نزد آخوند رفت و گفت که واقعا ادامه این وضع برایش امکان پذیر نیست!

    آخوند دستی به ریش خود کشید و گفت: دوره سختی ها به پایان رسیده و به زودی گشایشی که می خواستی حاصل خواهد شد. پس از آن به روستایی گفت که شب گاو را از اتاق بیرون بگذارد!

    ماجرا در جهت معکوس تکرار شد و هر روز که روستایی نزد آخوند می رفت، این یک به او می گفت که یکی دیگر از حیوانات را از اتاق خارج کند تا این که آخرین حیوان، خروس نیز بیرون گذاشته شد.

    روز بعد وقتی روستایی نزد آخوند رفت، آخوند از وضع او سئوال کرد و روستایی گفت: خدا عمرت را دراز کند آملا، پس از مدتها، دیشب خواب راحتی کردیم. به راستی نمی دانم به چه زبانی از تو تشکر کنم. آه که چه راحت شدیم

  71. جرا نظرات مرا منتشر نکردید؟ این است آزادی بیان؟!!!

  72. روتوش عکس های شما:
    هر عکس 2000 تومان
    هر5 عکس یکی به صورت رایگان
    هر20 عکس 7 تا به صورت رایگان
    09196343125

  73. بسم الله الرحمن الرحیم

    باسلام
    ماده (697) قانون مجازات اسلامي مصوب 1375 مقرر مي‌دارد:
    «هر كس به وسيله اوراق چاپي يا خطي يا به وسيله درج در روزنامه و جرائد يا نطق در مجامع يا به هر وسيله ديگر به كسي امري را‌صريحاً نسبت دهد يا آن‌ها را منتشر نمايد كه مطابق قانون آن امر جرم محسوب مي‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نمايد جز در مواردي كه‌موجب حد است به يك ماه تا يك سال حبس و تا (74) ضربه شلاق و يا يكي از آن‌ها حسب مورد محكوم خواهد شد.
    البته شما احتمالا رو آوردین و صراحت رو به خرج ندادین در هر صورت خیلی ممنونم که توجه کردین و جواب دادین.
    این اصل هایی که نام بردید از اصول ق.ا هستند می شه گفت اصول قشنگ و مهمی هستند. یکی از بخش های افق 1404 هم تحقق همین اصول است بله برخی از اونها کاملا تحقق نیفتادند اگر منظور شما فتنه 88هست یه عده ای پا رو از حد و قانون فراتر گزاشتند تحدیدی برای امنیت ملی شدند طبق قانون با آنها برخورد شد اگر منظورتون آزادی بیان هست مقام معظم رهبری فرمودند کرسی آزاد اندیشی 2نفر یا 2گروه مقابل هم بنشین با استدلال و منطق و بدون اهانت به هم با هم سر هر چی بحث کنند از اصل ولی فقیه گرفته تا اسلام و می تونند ببرند زیر سوال آزادی بیشتر از این؟ آیا در اروپا و امریکا شما می تونید هولوکاست و داروینیسم و رد کنین؟ اگر رد کنین حکمتون چی هست؟ بله مسئولین دانشگاهها خلل ایجاد می کنند اما ما تو جریان فتنه برگزار کردیم حتی 1 جنبش سبزی حاضر نشد بیاد سر بحث. اگر مطبوعات رو می گید بله در دوران آقای خاتمی و هاشمی مخالفشون حرف می زدی… تعطیل … تو دوره احمدی نزاد هم شاید به ناحق تعطیل شده اما اگر امروز برید تو کیوسک روزنامه فروشی می بینید نصف بیشترشون علیه احمدی و مقام معظم رهبری حرف زدند و…
    بله مشکل همه جای دنیا هست اما اونچه مسلم هست اینه که خارجی ها نمی تونند کمکمون کنند اینکه دست به دامان غرب بشیم به هیچ جایی نمی رسیم کشورمون رو خودمون باید بسازیم.
    با تشکر

  74. بابا تو چی میگی ائنا دارن از گشنگی یکی یکی میمیرن آب ندارن واسه خوردن نشستی تو نعمت خدا داری حال میکنی میگی اونا واجب تر از ایرانی هست که هنوز کسی نتونسته بهش حرف بزنه از احتمالات بیا بیرون واقعیت این بچه ها و خوانوادشون هستن که کمک میخوان این خود خواهی تمام که ما هنوز چیزی نشوده به فکر خودمونیم

  75. تو که خودت رو تو دسته طرف دارها آقا میدونی یه ذره انصاف داشته باش ایران مردا زنایی داره که مثل شیر پشتش ایستادن ولی سومالی سایه مرگ روش افتاده به خدا اونا هم از قوم ما مسلمونا ان پس یه طرف به قاضی نرو برادر

  76. آره این رفیقمون راست میگه. به قول نامجو: اونا دشمنن ما خوبیم اونا عنن.
    توهمای الکی توهمای الکی

  77. خسته نشدی؟؟
    اینو خصوصی به خودت دارم میگم.ربطی به مطلبت نداشت
    میخوام

  78. این چه عکس هایی که گذاشتی خیلی مسخره است

  79. ………….. فقط سکوت! حرف دیگه ای به ذهنم نمیرسه!

    یا علی

  80. سلام! آقا غلام
    خیلی چاکریم. عاشق این جور تریپ شخصیتام.!
    یه درخواست میشه مستقیم به جای غرب بگین آمریکا استکبار چه می دونم شیطان گنده، آخه منم بچه غربم بغضی وتها فکر میکنم وقتی میگن غرب منظورشون طرفای ماست.
    از طرف دیگه به قول بعضی ها همه چی نسبی یعنی اگه دقت کنی میبینی یه جورایی افغانستانم تو غرب ایرانه ولی اگه از غرب بری یه کم رات دور میشه-:)

  81. omid varam hameye adamha mesle iraniya hes ham no dosti dashte bashn khyli zolme ye nafar to mofarahi be sar bebare vali ena mohtaje non bashan

  82. اشکم دراومد انی! تو اینا رو از کجا میاری؟ خیلی وحشتناکه. من واقعا متاسفم!!! چون هیچ کمکی از دستم بر نمیاد. فقط زجر میکشم! خدا کجاست انی؟

  83. خدا نردبانی که تو از آن بالا می روی
    خدا کیبردی”ست که تو با آن می نویسی و لهش می کنی
    خدا زمینی”ست که ما روی آن پا می گذاریم.
    این مطالب رو همه می بینیم ولی بسادگی ازش می گذریم.. همین.

  84. من اصلا نمیفهمم بچه ها به اجبار به دنیا میان!!! اگه این طور باشه که شما میگی پس بهتره به جای اب و غذا وسایل جلوگیری و بهداشت براشون بفرستن.! من کاملا گیج شدم

  85. سلام
    موضوع فقر و گرسنگی جهانی به استعمار و استثمار جهانی باز می گردد. ما زمانی را که امریکا مازاد کندم خود را به دریا ها می ریخت فراموش نکردیم ووو
    فقر اقتصادی بدنبال خودفقر فرهنگی را دارد و این عمیق تر و ریشه دار تر است و بهان نسبت سخت تر برای از بین رفتن.
    برای این مردم تنها پول حلال مشکلاتشان نمی باشد بلکه نیاز به آگاهی نسبت به فاجه ای که با آن در گریبان هستند نیز ضروری است.
    از دیدگاه سرمایه داری جهانی باید مردم در نادانی بمانند تا بتوان آنها را چاپید!!!

  86. که چی چه ربطی داشت باشه به مردم سومالی می گیم شبا می خوان بخوابند (بدبختی هیچی هم ندارن)سرشونو 10 دفعه بزنن زمین بعد هرروز یک بار کمتر بزنن روز 11 می بینن چقدر خوشبختن اگه نمرده باشن!

  87. درود
    واقعآ متاسفم
    هيچ كاري از دستمون بر نمياد
    اشكم در اومد
    خيلي بده كه ادم نميتونه كاري كنه
    هيچ كاري از دستم بر نمياد!!!!!!!!!!!
    بدرود

  88. من به سايت آيت الله صانعي سر زدم ولي چيز خاصي پيدا نكردم!!!!!!!!!لطفآ دقيق تر آدرس بده
    هرچند كه ميتونم از كلمات وارد شده در فارسي دل خوشي نداري ولي ببخشيد كه استفاده كردم

  89. درود
    چرا نظرمو كامل نذاشتين آقاي كاظمي؟
    اينجا هم سانسور؟
    بدرود

  90. به این صفحه نگاه کنید عاقبت انسان مدرن
    کساییکه خواستن بیشتر غربی بشن
    حیوون به پاشون نمیرسه
    ببینید چه طور با هم نوع خودشون که هیچ فرقی نمیکنه
    برخورد می کنند
    عاقبت دنیا پرستان
    -(کالانعام بل هم اضل | آنها همچون حیوانات اند بلکه پست تر)-
    سوره اعراف/آیه 179
    /enikazemi.ir/rural-poverty-in-somalia
    -(و سیعلم الذین ظلموا أیّ منقلب ینقلبون)-سوره شعرا/آیه 227
    |کسانی که ظلم کردند به زودی خواهند دانست
    به چه جایگاهی باز می گردند|

  91. وای چقدر تاسف باره….آخه خدایا قربون حکمتت بشم من..شکرت که منو سالم آفریدی من دیگه ناشکریتو نمی کنم

  92. از خنده مردم وقتي بحث كردن هاتونو ديدم
    فقط يه چيزي بگم واسه همه
    بزرگي گفته :
    اگربخوايي كاري رو انجام بدي هزارتا راه براي انجام دادن پيدا مي كني
    اگر هم نخوايي كاري رو انجام بدي هزارتا بهانه
    اين خصلت ما ايراني هاست
    موفق و پيروز باشيد
    واحدي

  93. سلام دستت درد نکنه با این کارهای شما
    من چند وقته تصمیم گرفتم برای گرسنگان افریقا یه کاری بکنم که در روز قیامت یه چیزس تو پروندم باشه چون بعید می دونم خدا از اینها از ما سئوال نکنه … من تصمیم گرفتم یه موسسه خیریه مخصوص گرسنگان مطلق تاسیس کنم البته خودم معدن کارم و درامد ان چنانی ندارم ولی میتونم از بانی ها سرمایه دار کمک بگیرم و به این کودکان کمکی کرده باشم….
    لطفا اگر کسی در زمینه تاسیس موسسه نیکوکاری تامین غذا برای 800 میلیون گرسنه مطلق در جهان اطلاعاتی یا پیشنهادی داره کمکم کنه …
    melikaazad163@yahoo.com
    mahdi az ghorasan jonoubi

  94. من ترجيح مى دهم به كودكان مملكت خودم كمك كنم.در همين كشور كودكان زيادى در وضعيت بسيار بد هستند!

  95. با سلام،
    من ترجيح مى دهم به كودكان مصيبت ديده ى كشور خودم كمك كنم!

  96. فکرمیکنید وضع خودمون خوبه بیاید روستاهای ایلام خیلی چیزها می بینید

  97. با سلام
    بچه های زیادی هسن تو کشور خودمون ک شدیدا به کمک نیاز دارن از تهران شروع کنید

  98. هه
    هه
    پول واریز کنیم برا حلال احمر که یخردشو مثلا کمک کنه بقیه شو بفرسته سوریه و فلسطین که اونجا نیروها بجنگند, بفرسته برا حزب الله و بشار اسد
    با درآمدی که کمیته امداد و آستان قدس رضوی و امام زاده ها دارن میشه فقر رو در ایران ریشه کن کرد , ولی کو؟ کجاست؟همش میره تو جیب حزب الله و بشار اسد, میره ونزوئلا و عراق,, دوره احمدی نژاد سیصد هزار واحد خانه برا ونزوئلایی ها ساختن ,پراید لگن که به سوری و عراقی ها سه چهار میلیون میفروشن و به هم وطنشون 21 میلیون میدن یعنی چی,چراغی که برا خونه نیازه برا مسجد حرامه, چرا باید باج بدن, آقایون فقط خودشون تاجایی که میتونن میخورن و بقیشو که اضافه میاد باج میدن به کشورهای دیگه, هم وطناشون آدم به حساب نمیان .

  99. سلام به همه
    امیدوارم خداوندمتعال آنهارا یاری کند وبه راه راست هدایت شان کند.

  100. سلام دوست عزیز.نمیشه همه چیزو باهم قاطی کرد،ایران تنها کشور مسلمانی هست که نسبت به تمام مظلومان جهان احساس مسئولیت داره و این احساس رو مدیون اسلامیم غزه و یمن و فلسطین و …هم مردمشون مثل سومالی با تحریم و حصر وجنگ دارن دست و پنجه نرم میکنن و نمیشه از اونها چشم پوشید.متاسفانه موج بی رحمانه ی تبلیغاتی علیه فلسطین و غزه و لبنان به این خاطر به راه افتاد که طرف جنگ این کشور ها اسرائیل غاصبه.و تاسف بار تر اینکه حتی ما مسلمونا هم نسبت به کمک به این کشورها حساس شدیم.ضمن اینکه از نظر سیاسی و امنیتی کمک ودفاع از فلسطین و سوریه و عراق حفظ امنیت و ثبات کشور خودمون در منطقه است.در ضمن ما کمک غذایی به لبنان نمیکنیم حتی در زمینه تسلیحات نظامی هم اونقدر روی پای خودشون وایستادن که دیگه ابراز نیاز به ایران نمیکنن.امیدوارم همه باهم بتونیم با فکری روشن و دلی صاف به مردم مظلوم جهان کمک کنیم.یاحق

  101. سلام به همه دوستان گلم
    یک سری از دوستان عقیده دارن کمک ها به دست گرسنگان نمیرسد و یک سری عقیده دارن کمک ها باید فرهنگی باشد یک سری هم عقیده دارن کمک نکنیم اصلا. بنده حقیر عقیده ام این است که اگر شماره حسابی از سوی سازمان جهانی غذا معرفی بشه مطمئنا ایرانی ها بیشترین کمک رو خواهند کرد و در طول تاریخ اینو ثابت کردن حتی اگه خودشون گرسنه باشن باز هم کمک میکنند. لذا اگر هر کدام از دوستان اطلاعاتی در مورد حساب سازمان جهانی غذا حتماً قید بفرمایند که ما ایرانی ها کمک کردن رو از 4000 سال پیش به بهترین شیوه بلدیم.
    پیروز و سربلند باشیم هممون.

  102. اینا کودکانی هستند که من همین امروز 200میلیون بهشون دادم ولی کجا رفنه نمیدونم

  103. بی اعتماديييييييي……….بله بی اعتماديم ،حق داریم که باشیم
    دزدی و فساد بی داد میکنه
    پس لطفا شعار ندین آقای کاظمی
    جور دیگه ای نمیشه نگاه کرد ،مگه اینکه بخواي خودتو به کوری بزنی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *